No tosi hyvin! Ei ollut mitään suurempia kommelluksia vaan kaikki suunnitellut jutut menivät kuten pitikin ja saatiin käytyä kaikissa meitä kiinnostaneissa paikoissa. Meidän hotelli, The Morrison oli tosi hyvä niin palveluidensa kuin keskeisen sijaintinsa ansiosta.

Hilton The Morrison Dublin Ireland Irlanti

Ekana iltana kun saavuimme, niin Dublinin halki virtaava Liffey-joki oli aivan tyyni. Saimme upeita valokuvia silloista, joita on useita joen varrella ja ne ovat kaikki erilaisia. Upein silloista oli ehdottomasti Ha’penny Bridge. Kävimme syömässä Hard Rock Cafessa, joka sijaitsi kävelymatkan päässä hotellilta, Temple Barin alueella. Bileet olivatkin jo hyvässä vauhdissa, mutta meillä oli aikainen herätys.

O'Connell Bridge Liffey river Ireland Dublin Irlanti
O'Connel Bridge Liffey river Dublin Ireland Irlanti
Ha'penny Bridge Liffey Dublin Ireland Irlanti

Päiväretki: Galway ja Cliffs of Moher

Lauantaina teimme päiväretken saaren toiselle puolelle, pääkohteena Cliffs of Moher. Se oli kyllä todella upea! Ehdottomasti näkemisen ja käymisen arvoinen. Galway vaikutti ihan kivalta kaupungilta, tosin siellä emme ehtineet kovin kauaa viettää aikaa. Päiväretken aikana istuimme kahdeksan tuntia bussissa ja ostimme lippupaketin Lally Tours -nimiseltä firmalta.

Cliffs of Moher Galway Ireland Lally Tours Irlanti

Illalla kävimme syömässä The Brazen Headissa, joka on Irlannin vanhin pubi. Odotimme kunnon hulinaa, olihan kello jo yhdeksän illalla, mutta pääsimmekin rauhalliseen huoneeseen, joka oli sisustettu poliisien ja palomiesten univormujen kangasmerkeillä.

The Brazen Head Ireland Dublin police firefighters poliisi palomies Irlanti

Päiväretki: Howth

Sunnuntaina lähdimme etsimään Molly Malonen patsasta, joka löytyi uudelta paikalta St. Andrew’s kirkon edestä. Sen jälkeen yritimme päästä Trinity Collegen kirjastoon, mutta jonot olivat valtaisat, koska kirjasto on auki vain nelisen tuntia sunnuntaisin. Kaipasimme rauhallisempaa ympäristöä, joten kävimme turisti-infossa kysymässä lähimmän juna-aseman sijainnin ja ohjeet Howthiin. Matkalla juna-asemalle pysähdyimme pubiin nimeltä The Long Stone. Olimme lähes ainoat asiakkaat iltapäivällä, joten tunnelma oli mukavan rauhallinen.

St Andrew's Church Ireland Dublin Irlanti
Ireland Irlanti Dublin Molly Malone
The Long Stone pub Dublin Ireland Irlanti

Vailla tarkkaa suunnitelmaa saavuimme vilkkaaseen Howthin satamakaupunkiin ja pyysimme taksikuskia viemään meidät saaren kauneimpaan paikkaan. Kuski jätti meidät parkkipaikalle Bailey Green Roadin lähettyville. Kävelimme polkua alaspäin ja maisemat olivat aivan huikeat! Juuri tällaista toivoimmekin näkevämme. Eräs paikallinen herra innostui juttelemaan kanssamme ja saimme hyvät vinkit ja vaihtoehdot patikkaretkelle. Valitsimme vaihtoehdoista haastavimman ja varmasti myös kauneimman! Patikkaretkemme päätteeksi kävimme illallisella Upper Deck -nimisessä ravintolassa, jonka jälkeen palasimme junalla Dubliniin.

Howth Dublin Ireland Irlanti

Jatkoimme iltaa paikassa, jonka omistajat ovat varsin kuuluisia Irlannissa sekä kaikkialla maailmassa…

Jatkuu seuraavassa osassa.

Lopuksi kiitokset:

Mastermark Victorinox Elisa iPhone Xs Insmat Kim Vatanen Kimifinn

Mastermark/Marko Leppänen

• Olen haaveillut pitkään uudesta matkarepusta ja kuin tilauksesta tapasin Markon Mastermarkilta. Sain heiltä upean Victorinox-repun, johon mahtuvat kaikki matkalla tarvitsemani asiat ja ensimmäistä kertaa repun sisältö pysyi järjestyksessä monipuolisten taskujen ansiosta. Repun sai sujautettua kiinni matkalaukun kahvaan, jossa se rullasi mukana käteävästi. Repulla on kymmen vuoden takuu ja se on upea liikelahja tai vaikkapa joululahja.

Mastermarkilla
    on hieno valikoima tyylikkäitä liikelahjoja, jotka löydät heidän kotisivuiltaan. Ota yhteyttä Markoon, jos tarvitset lisätietoja.

Elisa/Teppo Korpela

• Sain hieman ennen matkaa testiin uuden iPhone Xs:n ja ihastuin sen kameraan välittömästi. Kaikki tämän postauksen kuvat Irlannista ovat otettu kyseisellä puhelimella. Erityisesti muotokuva-ominaisuus oli meillä kovassa käytössä. Sillä sai taustan sumennettua ja sumennusta pystyi säätämään myös jälkikäteen.Lisätietoa puhelimista löydät Elisan verkkokaupasta.

Insmat/Kim Vatanen

• Hieno iPhone Xs piti tietysti suojata matkaa varten, joten Kim toimitti meille hienot nahkakuoret, joiden avulla puhelin säilyi kolhuitta reissussa. Näistä meillä mukana olleista kansista löytyy myös RFID-suojaus, joten kotelossa olevia kortteja ei pysty kopioimaan ihmispaljoudessa.Insmatilta löytyy valtava valikoima puhelintarvikkeita, suojakuoria, kuulokkeita, kaiuttimia ja vaikka mitä! Käy katsomassa lisää heidän kotisivuiltaan.
  • Kim Vatasen mukana pääset seikkailemaan Leville vaikkapa moottorikelkkailemaan tai ajamaan jäällä rallia. Kesäisin Kimin kanssa pääsee kalareissuille. Tsekkaa Kimin uudet kotisivut!
Löydät lisää matkakuvia Instagram ja Facebook -tileiltämme.